Μαιάνδρου 7, Αθήνα

Οστεοχονδρίτιδα πτέρνας (Sever’s disease)

Τι είναι η οστεοχονδρίτιδα της πτέρνας;

Η οστεοχονδρίτιδα της πτέρνας ή νόσος του Sever είναι μια άσηπτη φλεγμονή στην περιοχή κατάφυσης του αχιλλείου τένοντα στην πτέρνα. Η περιοχή αυτή λέγεται απόφυση γι΄αυτό η πάθηση ονομάζεται και αποφυσίτιδα της πτέρνας.

Ποια παιδιά αφορά;

Η πάθηση εμφανίζεται στον αναπτυσσόμενο σκελετό και ιδίως στην φάση ταχείας ανάπτυξης στην πρεοφηβεία και εφηβεία. Αφορά αγόρια και κορίτσια και ιδίως παιδιά που συμμετέχουν σε αθλητικές δραστηριότητες που περιλαμβάνουν άλμα και τρέξιμο. Παρατηρείται όμως και σε λιγότερο δραστήρια παιδιά, ιδίως αν φορούν επίπεδα παπούτσια. Από πολλούς, η πάθηση αυτή θεωρείται αποτέλεσμα υπέρχρησης και επανειλημμένης κόπωσης της πτέρνας.

shutterstock 2237206911

Ποια είναι τα συμπτώματα;

To κύριο σύμπτωμα είναι πόνος στην περιοχή της πτέρνας. Τα παιδιά χωλαίνουν και αναφέρουν πόνο στην βάδιση και κατά την αθλητική δραστηριότητα. Στην εξέταση εκλύεται έντονος πόνος κατά την ψηλάφηση της πτέρνας. Η περιοχή μπορεί να είναι οιδηματώδης και ζεστή. Κατά την άθληση επιδεινώνονται τα ενοχλήματα και υποχωρούν με την διακοπή της δραστηριότητας.

Ποια είναι η φυσική εξέλιξη της πάθησης;

Η οστεοχονδρίτιδα της πτέρνας είναι νόσος αναπτυξιακή και συνεπώς τα συμπτώματα υποχωρούν και εξαλείφονται με την σκελετική ωρίμανση. Διατρέχει με εξάρσεις και υφέσεις και σκοπός της θεραπείας είναι ο περιορισμός των επεισοδίων πόνου και συνεπώς λειτουργικής ανικανότητας του παιδιού.

Ποια είναι η θεραπεία;

Στην οξεία φάση του πόνου τα παιδιά διακόπτουν την αθλητική δραστηριότητα μέχρι να υποχωρήσει ο πόνος. Λαμβάνουν ΜΣΑΦ και εφαρμόζεται τοπικά κρυοθεραπεία. Κάποιες φορές ανακουφίζει και χρήση ενός υποπτέρνιου πέλματος σιλικόνης. Τα παιδιά αυτά έχουν πολύ συχνά σφιγκτούς αχίλλειους τένοντες, οπότε μόλις υποχωρήσει ο πόνος τα παιδιά ξεκινούν διατατικές ασκήσεις του αχιλλείου τένοντα. Οι διατατικές ασκήσεις σε καθημερινή βάση αποτελούν και την κύρια θεραπεία σε χρόνια βάση, μέχρι να ολοκληρωθεί η ανάπτυξη των παιδιών.

Περιστατικά

Επικοινωνήστε μαζί μας